slide show

Varför ska hästen följa dig?

Kicki Malm

Hurra, vad bra skrivet! Jag har inställningen att jag och Epona är kompanjoner och vi ska göra saker tillsammans. För att hon ska vilja det och ge mig sitt förtroende så måste jag vara klok och inte försätta henne i situationer som vi inte reder ut. Jag måste vara tydlig, vilket naturligtvis kan vara skitsvårt, så att hon förstår och genom att vara lugn så kan jag förhoppningsvis också förmedla till henne att presenningar/brevlådor/soptunnor inte är farliga monster. Tid, tålamod och ödmjukhet är bra grundstenar tycker jag.

Svar: Håller helt med dig! =)
Myran

2015-01-10 | 16:34:42
Molly Bergh

Håller med dig till 100%, sjukt bra inlägg! Tycker att man ska göra allt för hästens välmående, och ärligt talat tror jag inte att hästen tycker det är värre med ett träns på huvudet än (såklart att man behandlar hästen med respekt och inte drar den i munnen) att den har en repgrimma på sig. Beror nog mer på hur vi människor behandlar hästarna! Som sagt, sjukt bra inlägg!

Svar: Tack så jättemycket! Håller med =) Jätteroligt att du uppskattade det! ^^
Myran


http://www.nouw.com/mollybergh 2015-01-11 | 17:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0