slide show

Önskelista! :D

Madeleine

Ett tips angående BoT-täcket: Jag har hört att en del hästar kan få reaktioner på just fleece-täcket då det blir "för mycket" så att säga. Därför köpte jag nät-täcket plus att det är lite billigare än fleece-täcket. :)

Svar: Ah! Ja, är nättäcket bättre för de flesta så är det ju smartare att köpa det ;) ganska stor prisskillnad ändå. =)
Myran


http://madeleinepitzing.blogg.se 2014-08-09 | 15:53:54
Lovisa

Jag har faktiskt också funderat på att köpa det sistnämnda tränset, bara plånboken som sätter stopp just nu ;)
En nackdel med det översta tränset är att det är svårt att ge ordentlig eftergift. Man måsta rida på helt långa tyglar för att kunna det eftersom när man tar i tyglarna gör remmarna under käken så att det blir ett tryck kring hela tränset, alltså över nästan hela huvudet.
Det är vad jag hört iaf men rider man på långa tyglar kan jag tänka mig att det är ett bra träns :)

Svar: Jag kände också det med det översta. Lutar åt det som är helt i läder. Det med repnosgrimma kändes inte skönt. Ska bli gott att komplettera tränsförrådet med ett bettlöst känner jag =)
Myran

2014-08-09 | 17:54:45
Elin

Sidepullet med rep hade jag valt. Tänker att det blir mer direkta signaler med ett stumt rep än med en fodrad läder nosgrimma. Tror även eftergiften går igenom mer direkt med repet eftersom det blir mindre friktion. På det med rep kan man även sätta på ett nosludd för att mildra lite om man skulle vilja, kan man ju säkert på det andra oxå men tror signalerna blir mer luddiga (haha) då.

Svar: mm.. nja, jag lutar nog åt lädret ändå. Känns bekvämare som sagt. =)
Myran

2014-08-11 | 23:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0