slide show

Pucko

Annalena

Finns det verkligen de som påstår att ridskolehästar saknar charm och personlighet!!! Idag har jag mer eller mindre frivilligt umgåtts med fyra olika hästar som bor på en ridskola och de var både charmiga, personliga och påhittiga. Busponnisarna som smet iväg så fort jag närmade mig, här saknades varken charm eller påhittighet. "Min" häst som var så uppmärksam på vad jag bad henne om och f d "problemhästen" som försiktigt hälsade i hagen. Personlighet och charm saknas inte hos någon av dem.

Svar: Ne, eller hur. Ja, det finns tyvärr folk som är så pucko rent ut sagt att de måste ha en "bråkig" häst för att tro att den har personlighet. Det blir jag rädd för.... :( Hörde att ponnysarna var lite busiga ;) haha! Såg ditt meddelande också ^^
Trinnie

2013-05-09 | 16:14:18
Tina

Klart alla hästar har en personlighet. MEN det jag kan tycka om endel ridskolehästar är att dom ser lite ledsna/uttråkade ut. Men det betyder ju inte att dom inte har en personlighet. Jag tycker att det är viktigt att hästarna får röra sig i stora hagar och att dom får må bra =)På en del ridskolor kan jag tycka att hästarna får stå inne i stallet alldelles för mycket och gå i alldelles för små hagar...Men det är ju en annan sak...
Kram

Svar: Håller med dig! Det finns MASSOR av ridskolehästar som bor för jävligt rent ut sagt, som inte får gå ute och bete sig som hästar eller som får stå ut alldeles för lång tid med barn. Massa spring och massa manege. Det klart att de ledsnar och blir sura eller apatiska...
Trinnie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0