slide show

Grönt Kort - Åttonde delen

Anonym

När kommer nästa del?

Svar: Får ta tag i detta snarast ;)
Myran

2014-06-22 | 09:42:06
anonym

hallå när kommer det?

Svar: När jag har tid. =) Vem är det som frågar? =)
Myran

2014-07-18 | 21:41:32
Fredrika

Hej! Jag ska ta grönt kort om några veckor och bara skriva provet för är över 18. Jag är såååååå nervös!!! vad ska man kunna? räcker detta som du skrivit eller är det mer? Skulle du kunna hjälpa mig och lista lite saker? :)
kram ! tack för att du skrivit detta!

Svar: Hej! Har du några år på nacken med hästar så brukar det inte vara några problem. När jag tog kortet skulle man kunna leta sig fram i TR (tävlingsreglementet) och thats it. Vi behövde också ha någon som sa att vi kunde rida säkert i alla gångarter.
Förutom det vet jag att de på senare tid har tagit med lastning, ibland praktiskt men i alla fall teoretiskt, knoppning och linda ben.
Sedan är det mer eller mindre vanligt "folk/hästvett". Man ska kunna grundläggande om tävling. Vad röd rosett i svansen betyder (kan sparkas), hur långt spö man får ha på hopptävling, etc.
Mitt tips är att slå mycket i TR (speciellt det som är allmänt för alla grenar). Det finns på Ridsport.se om du inte har dem hemma.
Jag tror inte det ska vara några problem =)
Hoppas att det går bra för dig och har du fler frågor så är du välkommen att ställa dem! =)
Myran


http://supergalaxychey.blogg.se 2014-08-15 | 23:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0