slide show

Maxvikt för hästar

Evelyn

Jag går mest på vikten. Jag vet att jag är för stor för min shettis, men sålänge vikten är OK kan man ju självklart rida ändå eller? :)
Och detdär med maxvikt på ridskoa tycker jag är skit rentutsagt! Tex, om någon säger såhär:
Du kan inte rida den hästen, för du är för fet.
Det är ju kränkning!? Jag tror att Tiara är minst?

Svar: Ja, det är nog mest vikten som spelar roll. mm, det är svårt det där med vikt på ridskolor. Sen å andra sidan rider ju inte alla våra ryttare på alla våra hästar för en del väger för mycket men vi har ingen utsatt maxvikt på hästarna. Förstår tanken eftersom det sliter ngt otroligt på hästarna med för stora ryttare men det är aldrig roligt att peka ut någon som för tung :S Svårt.
Trinnie

2012-10-25 | 13:33:05
Jessica

Det beror faktiskt på väldigt mycket på hur hästen ser ut, är byggd. Stor kraftig häst med lång rygg kan inte bära lika mycket som en mindre häst med kort rygg. Har alltså väldigt mycket med hur lång/kompakt hästen är. =)
(och givetvis hur musklad den är i ryggen)
Ja, det finns många åsikter i denna fråga =)

2012-10-25 | 15:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0