slide show

Intressant Teori Vs Praktik

Lowa Grann

Jätte fina bilder :)

Svar: Tack så mycket! =)
Trinnie


http://lowagrann.blogg.se/ 2012-07-24 | 14:35:19
Petra

Men vad gäller då som att jag skulle fota på en tävling och sen ta betalt för korten, en liten symbolisk summa, korten redan utlagda, får folk ta dem utan att betala? Jag menar, jag är amatörfotograf och inte anställd av tävlingsplatsen... Om man får de ska jag spara ner kort haha!

Tycker de är lite roligt för de är mnog större risk att man åker fast för att fota utan lov än att ta korten utan lov...tycker de är så fult av folk att ta 20 spänn för ett litet sketet kort. Hade man varot proffsfotograf som får betalt för att fota på tävling ja visst men jag skulle aldrog få för mig att ta betalt. Alla som rider tycker väl troligtvis att det är jätteroligt att få kort på sig själv, speciellt vid t
Vling. Jag fotar ekipage för att jag själv vet hur roligt det är och alla får ta kort som dem vill.

Om jag blir fotad på tävling skulle jag kunna anmäla att dem tagit kort på mig utan lov ;om dem nu ska ta beatalt ;)

Svar: Stod något om att man kan skicka räkningar i efterhand om någon snor ens foton, men det känns som att det kan bli väldigt svårt att få igenom... tycker också det är roligt att fota. Gör mig inte mycket ngt om någon använder bilderna. =)
Trinnie


http://Petrajosefsson.wordpress.com 2012-07-24 | 14:39:17
Petra

Men vad gäller då som att jag skulle fota på en tävling och sen ta betalt för korten, en liten symbolisk summa, korten redan utlagda, får folk ta dem utan att betala? Jag menar, jag är amatörfotograf och inte anställd av tävlingsplatsen... Om man får de ska jag spara ner kort haha!

Tycker de är lite roligt för de är mnog större risk att man åker fast för att fota utan lov än att ta korten utan lov...tycker de är så fult av folk att ta 20 spänn för ett litet sketet kort. Hade man varot proffsfotograf som får betalt för att fota på tävling ja visst men jag skulle aldrog få för mig att ta betalt. Alla som rider tycker väl troligtvis att det är jätteroligt att få kort på sig själv, speciellt vid t
Vling. Jag fotar ekipage för att jag själv vet hur roligt det är och alla får ta kort som dem vill.

Om jag blir fotad på tävling skulle jag kunna anmäla att dem tagit kort på mig utan lov ;om dem nu ska ta beatalt ;)

Svar: Det stod något om att man kan skicka en räkning till folk om man såg sina bilder på någon sida, om man tagit kort på tex. en tävling. Och det lagen gäller ju fortfarande men det är INGEN som åker fast om de tagit bilder av någon som inte är proffs.. Illa...
Trinnie


http://Petrajosefsson.wordpress.com 2012-07-24 | 14:39:17
amanda

Ragge... ♥


http://smatokarna.webblogg.se 2012-07-24 | 20:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0