slide show

Dundrande Åsiktsinlägg. Ridskolehästar!

Daniela

Åh, jag önskar jag fått lära mig rida på en ridskola som din!
Den ridskolan där jag red var det "om hästen inte går framåt, kör sporrarna sjuttioelva gånger mellan revbenen på den". Om hästarna fick kotledsinflamation stod de en vecka och sedan var de igång på lektioner igen.

Just av den anledningen har jag blivit lite "anti-ridskolor", jag behöver verkligen försäkra mig om att en ridskola inte är som den jag red på innan jag tycker det är okey.
Min kompis till exempel, hon har sin islänning uppstallad på en privat-ridskola, där eleverna får rida ut och hästarna tas om han PRECIS som de ska. Synd bara att alla ridskolor inte är så...

Vad heter din ridskola? :D

Svar: Tack! :D Ja,, usch, det finns sånna också.. Tyvärr.. Vår ridskola heter Stall Tokarp, Gånghester =) Ligger i Borås. www.stalltokarp.snabber.se =)
Trinnie


http://powerpony.blogg.se 2012-07-05 | 21:07:30
amanda

bra inlägg, väldigt kul att läsa och allt det du skriver stämmer!

Svar: Tack Amanda! :D
Trinnie


http://smatokarna.webblogg.se 2012-07-05 | 21:18:29
Filippa

Håller med till 100%! Vet att det stämmer ;) hoppas ni har det bra där hemma också! :)

Svar: Vi har det bra! Superväder faktiskt :P Tack ^^
Trinnie


http://tokarnapatokap.blogg.se 2012-07-05 | 21:25:05
Emmelie

Mycket bra skrivet!kram

Svar: Tack! :D Kramar!
Trinnie

2012-07-05 | 22:12:46
Jessica

Så sant så sant! Är så glad att vi hittade till er =)

Svar: :)
Trinnie

2012-07-06 | 07:21:40
Madde

Bra åsikter :P Jag tycker typ samma, men vissa hästar kan ha det svårt att gå på ridskola av olika anledningar, tex min häst Rico skulle inte passa som nybörjarhäst på ridskola. Han är supertrevlig att rida och gör sitt bästa, men han har varit svår att sitta upp på för att han har varit så sjukt rädd. I nuläget går det bra, men minsta lilla man vinglar eller så så blir han rädd och utan vår träning skulle han sticka. Men de som säger att ridskolahästar måste ha ett speciellt starkt psyke överdriver tycker jag, de flesta hästar klarar av det om det är en BRA ridskola :P


http://ricos.blogg.se 2012-07-06 | 11:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0