slide show

Debatt - Spö

amanda

jag håller med dig.;)


http://smatokarna.webblogg.se/ 2011-07-26 | 14:17:21
Mony

Jag använder nästan aldrig något spö längre, speciellt inte när jag rider ut. Tycker att det är onödigt de flesta gånger och sen är det så himla många som använder det helt fel. Sen har jag det om jag tränar dressyr men jag använder det helst inte om det inte absolut behövs. Då kan det vara bra att ha det där för att förstärkar skänklarna.



Jag red en gång(hade bara haft Donatello i ca två månader) för en dressyrtränare som var helt emot spön. Det var den värsta lektionen i mitt liv skulle jag tro x) Han tyckte att man skulle sitta och sparka hästen i sidorna istället :S Vissa i det stallet tyckte att han var fantastiskt bra, men både jag om min kompis som jag red med var mycket skeptiska. Det kanske hade fungerat bättre nu, men då fungerade det inte alls.


http://donatello.blogspot.com/ 2011-07-26 | 14:33:58
Petra

Jag anser att spöt ska vara en tillrättavisning och ett hjälpmedel. Självklart ska man inte slå en häst men hur ska man göra om en häst dummar sig? Då måste man förstärka sig själv för att visa att det den gör är fel, inte slå den gul och blå menar jag ju självklart inte. Jag rider nästan också alltid med spö, den används som en förlängd arm som att peta till på baken och visa vad den ska göra i vissa lagen.

2011-07-26 | 15:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0