slide show

Jag ger min häst ett löfte

Thea Lundberg

Jätte bra inlägg och jag förstår precis hur du tänker! Jag själv köpte mig en ponny som var 2 år. Men väntade tills han var 3 med att sadla osv. Tror att det var ett väldigt bra beslut då han knappt varit svårt skadad förutom någon enstaka sträckning, men har aldrig varit halt eller haft ont i kroppen av att man börjat förtidigt.
Jätte fin blogg! Kommer verkligen kika in mer.
Kram / Thea

Svar: Klokt tycker jag. Tycker att det blivit så forcerat med utbildningen på den unga hästen. Man kan ta det lite lugnare och ändå få lika bra resultat, precis som du skriver =) Tack så mycket! :D
Kram
Myran
Myran


http://caros.horseworld.se 2015-01-04 | 14:33:09
Annalena Ammilon

Att lägga sadel på Mistral och sedan sitta upp känns helt orimligt. Han är ju en bäbis :) När jag var ung lärde man sig att man aldrig påbörjade inridning av en häst förrän de var 3-4 är. Det var någon slags grundregel. Är det med detta som med så mycket annat, det ska gå så fort och vi har inte tid att vänta?

Svar: ja, det är nog så tragiskt... Allt ska gå så fort.. Att inte folk bara kan luta sig tillbaka och lyssna på sina djur - och människor för den delen också - och chilla lite ;) Skynda långsamt ^^
Myran

2015-01-05 | 14:38:30
Birgitta

Mycket kloka ord Myran!! Är så glad att det var just du som köpte Mistral :)

Svar: Vad glad jag blir att du säger det! :D Han är min prins =) Fast just nu är han ganska tonårig faktiskt ;) haha!
Myran

2015-01-07 | 09:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0