slide show

Läsarfråga!

Petra

För de första tycker jag att de är alldeles för långtråkigt. En klass tar mer än halva dagen om det är många starter. I hoppnin får man rida precis som man vill, där får man inte poäng på hur man rider. Jag är inte rädd för att få dåligt på ett protokoll men jag har inte lärt mig rida min häst ordentligt förrän nu. En framridning ska se ut så att hästen är toppad under dem 5 min som man är inne i ett dressyrprogram men jag har inte hittat hur den ridningen ska se ut. Visst, jag har startat clear rounder på godkänt varje gång med henne men när jag tävlar är jag ute efter att vinna och vi tillsammans har inte varit redo för en dressyrtävling. Nu blir första lokala för oss ett år efter jag köpt henne och går de bra så är de möjligt att vi startar flera. Anledningen att jag startar nu är för att de är på hemmaplan. Går de en hopp och en dressyr samma dag så väljer jag hoppning bara för jag tycker de är roligare. Dressyr är jättekul men hoppning står högre plus att de är en hopphäst jag köpt ;)


http://petrajosefsson.blogg.se/ 2011-10-18 | 14:13:17
Lovisa

Jag tycker det är lite läskigt att tävla dressyr, allt ska va så fint och prydligt. Men när jag ställde upp i den senaste var det in så farligt som jag trott. Det gör inte så mkt om det inte ser så snyggt ut. Det är egentligen bara bra, så har man något att öva på tills nästa gång. Eller om man gör någon miss, samma sak här; man har något att öva på. Nu tycker jag det är väldigt bra med dressyrtävlingar för man kan anvnda sig mkt av protokollet. Lixom få se vad någon annan tycker, inte bara sin tränare. Man kan öva mer på det som stod på protokollet så att man liiite fortare bilr lite duktigare. Sen får man också lite kul när man ska t på tävling och visa upp sig och rida på allvar.



Så om man tänker efter så ska det väl inte vara någon skillnad. Förutom om man e lite hopprädd så kanske det kan vara lite läskigt att tävla i det. Fast man kan ju tävla på jättelåga höjder.

Dressyrrädd kan man ju egentligen inte riktigt vara, eller joo, om man e rädd för att rida.



Fast ja, det är väl egentligen igen stor skillnad.



Men sen kan det ju vara lite läskigt med tävlingar men det är väldigt bra övning för att bli duktigt.



Såhär tycker jag att det är;)


http://smatokarna.webblogg.se/ 2011-10-18 | 14:14:12
Hanna

Jag hat inte anmält mig på dressyr än eftersom det är lite småläskigt!

Jag är du mer intresserad av hoppning också ;)

Men allt ska ju vara fint, man ska kunna programmet till 100% så att man inte rider fel. Och hoppbanor är mycket lättare att komma ihåg ;)

Men nu ska jag nog ta och anmäla mig till en dressyrtävling snart!


http://smatokarna.webblogg.se/ 2011-10-18 | 16:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0