slide show

Debatt - Ridskolor

Annie Pettersson

sv: tack:)


http://anniehoppryttarinna.blogg.se/ 2011-07-22 | 20:28:22
Linn

Jag tycker precis som du och är helt och hållet på den sidan :) Tokarp stämmer in på alla dom här sakerna vilket betyder att det är en toppen ridskola :D



Man blir så arg när man hör sånt och vet om att det finns...



Sen så ville jag bara fråga vad tävlingskavajerna kostade som du tipsade om?? Eko-hallen var det va? :)



Kram


http://tokarnapatokarp.blogg.se/ 2011-07-22 | 21:09:13
Sandra

Jag håller med dig till 100%!

Dessutom är ridskolor ett jättebra sätt att lära sig att rida många olika typer av häst & samtidigt förbereda sig inför att skaffa egen häst :)


http://ridingforjoy.blogg.se/ 2011-07-22 | 22:44:21
Kine Vapnar

Håller med dig! Jag vet flera hästar som bott på ridskola över 10 år av sitt liv (på samma ridskola), och helt tappat livsgnistan. Hästar som folk är livrädda för att gå in till bara för att de blivit så sura.. Hemskt! Dock tycker jag att ridskolor borde finnas, bara de har bra hagar, stora boxar och inte blir helt sönderslitna osv. Dock är 10 år allderles, allderless för länge för en häst att bo på ridskola.. :/


http://sisika.blogg.se/ 2011-07-22 | 22:45:45
Maaja'

Tycker att man ska ha ridskolor. Men tycker att flera av dem kan ändra sig lite. De köper liksom in hästar som de har kvar tills hästarna inte klarar av att gå, och då får de avlivas.

Tycker att en häst kan stå på ridskola typ några år och sedan säljas eller så eftersom de tappar det, de tappar energin och glädjen till livet som man ser hos så många andra hästar. Det är olika från ridskola till ridskola också. Vissa låter hästarna vara ute så länge som möjligt medan andra endast har dem ute några korta timmar på dygnet. Sedan lär vissa ridskolor fel redan ifrån grunderna. Jag tycker att flera ridskolor ska lära eleverna att rida med försiktighet. På ridskolan där jag gick förut var det att man skulle banka till hästen hårt i sidan med all sin kraft, vilket skapar skänkeldövhet om lärarna säger så till varenda elev som rider den hästen. Och en annan häst sa dom åt oss praktiskt taget att "dra i munnen på honom!" om han inte stannade. Tycker det är fel eftersom de förstör för elverna som sedan kommer uppåt och plötsligt ska lära sig mer finridning då de kommer till typ privata instruktörer ofta. Och förstör sina hästar...


http://majaochtim.blogg.se/ 2011-07-22 | 22:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0